Recenzija filma: Kralj Lavova

Disneyev obožavani klasik vratio se u svjetska kina u svojoj live-action verziji i pokrenuo val oduševljenja među publikom. Mislim da svi već znaju osnovnu priču o mladom laviću Simbi i njegovom ocu Mufasi te brojnim drugim omiljenim likovima, od kojih posebno mogu izdvojiti Timona i Pumbu, no to svejedno nije spriječilo fanove da pojure na noviju, vizualno drukčiju verziju od crtića koji se iznova spominje već godinama.

Nisam dobila priliku pogledati originalnu verziju na engleskom, već sam bila na projekciji sinkroniziranog filma, no i ta mi je svejedno bila izvrsna. Mislim da je najbolje početi s tim. Sve pohvale našim glumcima koji su dali glasove likovima, kao i pjevačima za dijelove s pjesmama. Ipak, najviše ću ovdje izdvojiti svog glasovnog favorita, Franu Maškovića, koji je udahnuo život negativcu Scaru i natjerao me da se većinu filma vrpoljim dok čekam da se pojavi u nekoj novoj sceni. Nemojte ovo shvatiti kao da mi je Scar omiljeni lik – svi smo mi bili šokirani kad smo prvi put kao djeca gledali Kralja Lavova i shvatili koliko je podao Mufasin brat, Simbin stric. Samo sam imala maleni (malo veći) problem hejtati ga, kad mu glas daje netko tako šarmantan kao što je spomenuti Mašković.

Vizualno, film je apsolutno predivan i fascinantan, osobito u prikazu životinja, ali jednako tako i prirode i njihovog okruženja. Ako je meni film bio takav spektakl, kao da stvarno gledam životinje koje govore, mogu tek misliti kako je bilo maloj djeci koja su prvi put vidjela ovakvo što. Inače sam, po prirodi, malo skeptična u vezi rebootova, no poveselilo me što će svi najljepši crtići dobiti i svoju ”živu” verziju. To pripisujem svojoj velikoj ljubavi prema žanrovima fantasya i SF-a, jer tko se voli upustiti u čitanje ili gledanje izmišljenih svjetova gdje je sve nemoguće postalo moguće, raspameti se na sami spomen životinja koje misle i govore kao i ljudi.

A pogled na bebu Simbu u meni je opet probudio nemoguću želju za malim ljubimcem s kojim ću pričati na dnevnoj bazi. Zanemarit ćemo što je taj ljubimac u ovom slučaju budući mesožder koji je tri puta veći od mene.

Što se tiče mojih omiljenih dijelova filma, jednaki su kao i u crtiću – samo što su mi ovdje postali još draži, jer su dvojica mojih najdražih likova tu kompletno realistični, ako zanemarimo aspekt govora. Timon i Pumba, u svakoj sceni, dakako, osim što me svaki put nasmiju do suza, pomalo me i podsjećaju na dvojicu najboljih prijatelja, Matiju i Tonija. I to prema skoro svemu, od gotovo obiteljske razine brige za prijatelje do konstantnog jedenja i potrage za novom hranom.

Redatelj Jon Favreau, široj publici poznatiji kao Happy Hogan, Iron Manov asistent i prijatelj iz Marvelovih filmova, proširio je trajanje filma s nekoliko nadodanih scena, većinom prikaza iz života životinja i uspio u svom naumu da oživi klasik Disneya, priču koja je, vjerujem, svima iz generacije rođenih iza 1994., duboko prirasla srcu. Svi znamo sve o tom filmu i priči, ali nismo odustali od napetog gledanja i čak i puštanja pokoje suze kod nekih u onoj najtužnijoj sceni Mufasine smrti (mašem vam iz krcatog supetarskog kina s potrošenim paketom maramica).

Rebootu Kralja Lavova dajem najvišu moguću ocjenu, preporučam svima za višestruko gledanje, ali svejedno se žalim za onu jednu stvar koja mi je nedostajala u filmu, a to je Scarova kultna izjava: Okružen sam idiotima.

Tako sam se, primjerice, ja osjećala kad sam shvatila s koliko ću nepristojnih roditelja i djece morati odsjediti u kinu do kraja filma. Ipak, za Kralja Lavova i ta se muka isplati! Više o temi nepristojnosti u kinu u 2019. godini, moći ćete pročitati u mojoj sljedećoj kolumni, koja izlazi uskoro.

Do tad, pogledajte kako lavovi izgledaju kad zariču na kino-platnu!