Recenzija: DEVET POTPUNIH NEZNANACA, Liane Moriarty

Rating: 3 out of 5.

Oni koji su odrasli bez ljubavi, bez nečega što su trebali dobiti u obilju, kasnije su prema tome nepovjerljivi.

Australska spisateljica Liane Moriarty našoj je čitateljskoj publici najpoznatija po svojim romanima Suprugova tajna te Male laži, prema kojem je snimljena popularna istoimena serija u kojoj glavne uloge pripadaju Nicole Kidman, Reesee Witherspoon i Shailene Woodley. Liane obično piše o ”malim životima” običnih ljudi u svojoj rodnoj Australiji i takva se okvirna tema ne mijenja u ovom romanu.

Priča prati devetero neznanaca, od kojih se pojedini poznaju jer se radi o članovima obitelji i parovima, koji se svi susreću na istom mjestu, u luksuznim toplicama Tranquillum House. To je mjesto koje je dobilo sve pohvale na internetskim stranicama i ljudi koji su ondje proveli vrijeme navodno su si iz korijena promijenili živote i spasili se iz teških emocionalnih stanja. Tranquillum House osnovala je žena po imenu Masha, koju susrećemo u prologu romana. Nakon pretrpljenog srčanog udara radi neurednog i stresnog načina života, Masha se posvetila cilju da drugim ljudima pomogne da se ne dovedu u stanje do kojeg se ona sama dovela, no u svojim je namjerama počela opasno pretjerivati…

Likovi koje susrećemo svi imaju neku svoju kompliciranu priču i njihove se perspektive u 3. licu redom izmjenjuju u poglavljima. Frances Welty je autorica ljubavnih romana koja je nakon novog ljubavnog promašaja odlučila pomoći samoj sebi da pronađe novu pozitivu u životu. Obitelj Marconi, otac Napoleon, majka Heather i njihova kćer Zoe, pokušavaju se oporaviti od tragedije gubitka sina. Mladi supružnici Ben i Jessica Chandler na rubu su razvoda nakon što su dobili novčani zgoditak na lotu s kojim se ne znaju nositi. Tony Hogburn je bivši sportaš koji se tjelesno zapustio i previše osamio od svijeta. Carmel Schneider ostavljena je od strane svojeg muža zbog mlađe i ljepše žene i radi toga je izgubila samopouzdanje, dok je Lars Lee zgodan, imućan gay u potrazi za opuštanjem, no polako shvaća da ima probleme sa svojim partnerom.

Ponekad se život mijenja tako sporo da čovjek ni ne primijeti, a onda se samo jednog dana probudi i pomisli: Gdje sam ja to?

Beznadno je pokušavala uhvatiti identitet za glavu ili rep, ali imala je osjećaj da joj klizi kroz prste poput vode.

Oporavak u toplicama traje 10 dana i blago rečeno je rigorozan. Uz meditacije i zdravu prehranu, različite vježbe i programe za opuštanje, Tranquillum House zabranjuje bilo kakav oblik komunikacije s vanjskim svijetom – svi koji ondje dođu, moraju predati svoje mobitele i provesti dane u potpunoj izolaciji, upoznajući se jedino međusobno. Svi su oni došli odmoriti se i izliječiti tijelo i dušu od svih nedaća koje su ih u posljednje vrijeme snašle, no vrlo brzo počinju shvaćati da se nešto čudno događa u toplicama. Njihova voditeljica Masha čini se suviše odlučnom u tome da svakoga izliječi, pod svaku cijenu, no iz prevelike želje u dobrim namjerama, mogu proizaći katastrofalne posljedice. Mashine metode iz dana u dan postaju sve upitnije, a iz toplica nije moguće otići samo tako. Kilometrima udaljeni od najbližeg grada i bez ikakve komunikacije s vanjskim svijetom, polaznici toplica polako počinju shvaćati da im se sprema nešto loše. Pitanje je, kako izaći?

Autorica je vrlo detaljno i realistično portretirala sve osobne boli svakog od devetero polaznika Tranquillum Housea. Sve su to obiteljski ili osobni problemi u kojima se svatko od nas može pronaći i poistovjetiti i njihove su priče vrlo jasno postavljene. Ozračje knjige je pomalo napeto, čitatelj osjeća da se sprema nešto veliko i šokantno što će se rasplesti na kraju, no to je zapravo to. Likovi su mi se svidjeli, ali ne toliko da bih se na ovu knjigu ponovno vraćala, što bi se reklo, nije baš moj đir. Čita se vrlo brzo i lako, i rekla bih da je idealno štivo za plažu ili uz kavicu za opuštanje.

Preporučila bih Devet potpunih neznanaca kao jednu od onih knjiga koje se čitaju za pustiti mozak na pašu, a da se pritom ne treba oko priče previše angažirati, kao oko, primjerice, psiholoških trilera ili potresnih drama. Lako je povezati se s likovima jer su pristupačni i mogu podsjetiti na bilo koga u našoj blizini, ili čak i na nas same. Knjigu možete pronaći u web-shopu Mozaik knjige, ima 468 stranica, a prevela ju je Ira Martinović.

Mračna noć duše nužna je za brz duhovni napredak.