Recenzija: POGREŠKA, Elle Kennedy (Off campus – druga knjiga)

Rating: 2.5 out of 5.

U slučaju da niste shvatili iz naslova, radi se o drugoj knjizi serijala OFF-CAMPUS. Iako se generalno gledajući mogu zasebno čitati, moj savjet je da ih čitate redom jer se likovi nadovezuju i bolje se percipira cijela radnja. Za recenziju prve knjige, kliknite ovdje.

Red je da doznamo nešto više o Johnu Loganu – najboljem prijatelju Garretta. U prvoj knjizi smo doznali da ima osjećaje prema djevojci najboljeg prijatelja (čitaj zabranjenoj djevojci), Hanni. Kako bi što manje mislio o njoj, često izlazi u provod koji je nerijetko ispunjen alkoholom i seksom.

Jednu večer Hannah odluči provesti večer s dečkom i njegovim prijateljima te Logan pronalazi izliku kako ne bi bio u njezinoj blizini. S namjerom da večer provede na super tulumu, zabunom se nađe u krivoj sobi. Baterija mu se ispraznila i jedino što može je pitati neznanku da nazove prijatelja s njezinog mobitela. Vrata mu otvara djevojka u pidžami i kosom ispletenom u pletenicu. Ubrzo doznaje da, ne samo da je pogriješio broj sobe, već je fulao studentski dom.

Grace je brucošica koji će uskoro navršiti devetnaest godina. Nikada nije spavala s dečkom, jer čak i oni dečki koji joj se sviđaju, ne znaju da postoji. To ne smatra kao veliki problem, ali ipak se nada da će do iduće školske godine izaći iz kategorije junferica. Nakon što joj u kasnim satima na vrata bane krajnje neočekivani gost, obuzme ju nervoza. Grace vrlo dobro zna tko stoji u njezinoj sobi, držeći njezin mobitel u rukama. Sve djevojke znaju za Logana. Ako nisu spavale s njim, onda su barem čule glasine.

Logan i Grace tu istu večer provedu gledajući film Umri muški. Ipak, to novopečeno prijateljstvo završi s maženjem i poljupcima. Svoju malu neočekivanu avanturu odluči povjeriti najboljoj prijateljici Ramoni koja je u potpunosti drukčija od nje. Dok je Grace pomalo nesigurna, tiha i sramežljiva, Ramona je u jednu ruku razuzdana, buntovna i možda ne toliko lojalna prijateljica. Uskoro se pokrene niz tračeva o Grace kao lažljivici koja nema uzbudljiv život pa ga mora izmisliti. Ako njezina najbolja prijateljica nije povjerovala da je popularni dečko pukom slučajnošču banuo kod nje, zašto bi ostatak sveučilišta?

Kao što to inače ide, Logan se pobrine za tračeve i sve ostavi bez riječi. Grace se polako zaljubljuje. Baš kada se čini da bi njihovo odnos mogao biti više nego prijatelji s povlasticama, uslijedi šok – Logan odbije spavati s Grace, govoreći joj da još uvijek nije siguran je li zaljubljen u jednu djevojku. Povrijeđena, tjera ga od sebe i optužuje ga da mu je bila samo distrakcija. Uslijedit će cijelo ljeto bez ikakvog kontakta, a na drugu godinu vraća se u novom izdanju, uvjerena da su ovog puta konci u njezinim rukama.

Knjiga koju sam pročitala na ljeto 2017. godine. U tom trenutku bila sam očarana ovim knjigama, sada su mi samo okej. Pretežno ih čitam kada se zaželim malo humora i lakšeg štiva koji ne zahtjeva puno mozganja. Young adult i New adult me uvijek podsjeti na moj čitalački početak. Nisam imala previše iskustva i još sam se tražila među mnoštvom žanrova i pisaca. Ovo je, u tom periodu mog života, bila vrhunska knjiga koju sam hvalila na sva zvona. Sada sam se razvila u pogledu bookworma i točno znam što mi odgovara, a što ne. Što mi je fascinantno, a što mi je samo dobro. Polako, ali sigurno učim balansirati između subjektivnog i objektivnog mišljenja te prema tome dati ocjenu.

Elle Kennedy je autorica koja piše new adult knjige i koliko god one bile zabavne, trebalo mi je vremena da shvatim kako je sve to već tisuću puta viđeno i kako se kaže “ako si vidio jednu, vidio si ostale”. Radnja je predvidljiva a likovi iz knjige u knjigu sliče jedni drugima. Jako je teško nešto isfurano i ižvakano iznijeti na inovativan način. Ne bih rekla da joj je to u potpunosti uspjelo. Svakako ima prepoznatljiv stil pisanja, ali ništa drugo me ne odvaja od ostalih autora koji plivaju u tom žanru. Njezine knjige su zabavne, ali to je sve. No, s vremena na vrijeme potrebno nam je i takvo štivo. Nemam ništa protiv, samo ih više ne preferiram.

Tada sam te knjige čitala s prijateljicom i točno se sjećam našeg razgovora. Kada sam pročitala i posljednju stranicu tog vrućeg ljeta, stigla mi je poruka: “I? Kojeg želiš? Logana ili bi još uvijek Garretta?” – To su slatke uspomene. Iako u stvarnosti nikada ne bi bila s takvim dečkom jer okrećem očima na takav tip, zabavno je čitati o njima i stvarati interne fore. Tko god se upusti u čitanje ovog serijala, zasigurno će pronaći favorita među četvoricom cimerima. Nakon tri godine, još uvijek se kod mene za prvo mjesto bori Garrett i Dean iz treće knjige! No, o njoj ćemo više drugi put!

Autorica knjige je Elle Kennedy, a zahvaljujući Terezi Milić i cijeloj izdavačkoj kući Naklada Neptun, imamo prijevod. Knjiga ima 286 stranica i žanr je New adult.

Čitamo se uskoro!