Recenzija: MOJA LJUBAVNA PRIČA, Tina Turner – Autobiografija glazbene legende

U mojem glasu uvijek je bila prisutna emocija jer je bila odraz života koji sam živjela. Kad je bilo suza na pozornici, one nisu bile holivudske, bile su stvarne.

Kad me netko pita kakvu glazbu slušam, obično na takvo pitanje ili zablokiram pa samo kažem ”svašta” ili prezentiram dvosatnu tezu o tome kako se kod mene u glazbenoj galeriji može pronaći apsolutno sve, od glazbe iz omiljenih filmova do narodnih popevki i to se tako periodično mijenja da više ni sama nisam sigurna koliko točno bendova, pjevača, pjevačica, klapi, repera ili opernih arija znam. Pa ipak, jedna mi je pjevačica oduvijek bila fascinantna i za slušanje njene glazbe uvijek trebam izdvojiti baš određeno vrijeme kako bih mogla uživati kako spada.

Mislim da nema osobe na svijetu koja ne zna tko je Tina Turner.

Legendarna izvođačica pjesme Proud Mary, supruga Ikea Turnera, Aunty Entity u filmu Beyond Thunderdome, trećem nastavku kultnog Mad Maxa, žena koja je prodavši 200 milijuna albuma oborila svjetski rekord u povijesti glazbene industrije, osvajačica 12 Grammya, kraljica rock’n’rolla koja je na glazbenoj sceni bila gotovo 50 godina… Mogu nabrajati u nedogled. Tina Turner ime je koje se ne može izostaviti iz glazbene povijesti, a njezina je autobiografija jedna od najturbulentnijih životnih priča koje sam ikad pročitala. Svi znaju neke bazične informacije o Tini i njenom usponu u karijeri, no tek je u ovoj knjizi ona u potpunosti ogolila svoju životnu priču koja je bila sve, samo ne jednostavna.

Što god mi se dogodilo, ja sam se uvijek uspijevala izvući. Zaključila sam da mi je možda suđeno preživjeti. Možda sam ovdje s razlogom. A možda sam ovdje upravo zato da bih vam ispričala svoju priču.

Tinina priča započinje u saveznoj državi Tennessee, u gradiću Nutbushu gdje je odrasla pod svojim pravim imenom Anna Mae Bullock. Od malena je bila sklona avanturističkim podvizima, nestašnom ponašanju, ali najviše od svega pjevanju. Njezin ju je nevjerojatan pjevački talent već u mladosti spojio s tada pjevačem u usponu, Ikeom Turnerom, za kojeg se Tina vrlo brzo udala te je s njim počela nastupati i tako malo pomalo izgrađivati glazbenu karijeru. Ike i Tina bili su poznati svjetskoj publici kao ljubavno-pjevački par koji je oduševljavao na svim koncertima, no iza zatvorenih vrata njihov je brak bio čisti pakao. Dok je ona danonoćno pripremala koreografije, uvježbavala nastupe, odgajala svojeg sina i njegovu djecu, Ike je Tinu varao, drogirao se, redovno ju tukao i ponižavao, sve to vrijeme držeći konce njezine karijere u svojim rukama. No to je samo djelić priče – kako sam čitala, tako mi se činilo da je Tinin život bio sve, samo nikada miran i sretan. Istina, imala je milijune fanova i slavu o kakvoj nikada nije mogla ni sanjati, no ništa od toga zapravo ne bi vrijedilo da nije u konačnici pronašla istinsku životnu sreću; ljubav. Postoji razlog zašto se ova autobiografija zove Moja ljubavna priča

Ruke su mi bile hladne kao led. Tijelo mi je drhtalo iznutra. ”To je ljubav na prvi pogled”, čudila sam se. Samo sam pomislila, ako sam uopće mogla misliti: ”O, Bože, nisam spremna za ovo.”

Ova se knjiga praktički guta. Jedan sam ju dan počela čitati i pomislila, ”E, super, bar ću se neko dulje vrijeme zabavljati s ovako opširnom autobiografijom”, kad ono, pročitala sam ju za praktički dva dana. I to je bilo s pauzama, jer su me neki dijelovi tako istinski pogađali da sam na mjestima znala i pustiti suzu. Tinino pripovijedanje je tako lako, a opet tako teško čitati. Napisano je jednostavnim i pristupačnim tonom, a toliko emotivno i brutalno detaljno. Ova se knjiga naizgled čini kao da je autobiografija, no zapravo se radi o dubokoj osobnoj ispovijedi.

A znate li što kažem ljudima koji me pitaju: ”Što učinite kad je sve protiv vas?” Ja im kažem: ”Idete naprijed. Samo se ne smijete zaustaviti. Nema veze, ako dobijete jedan udarac, okrenite i drugi obraz. A tuga koju osjećate? Ne možete razmišljati što vam čine sad, ili što su vam učinili u prošlosti. Morate samo ići naprijed.”

Ono što me najviše šokiralo i istovremeno oduševljavalo dok sam čitala, bili su Tinin vječni optimizam i nevjerojatna životna energija. U najgorim trenucima života ona je i dalje plesala, pjevala i grabila najbolje od najgorih situacija u kojima bi se pronašla. Mnogi bi na njenom mjestu u jednom trenutku vjerojatno odustali od života, no ona je ustrajala i nastavljala, ne znajući ponekad ni kamo točno ide, no nije planirala skretati s puta kojeg joj je život namijenio. Uza sve boli koje je prošla u braku s Ikeom, Tina se suočila i s teškim bolestima, obiteljskim tragedijama, a još uvijek živi punim plućima, trenutno u Švicarskoj u 80. godini, sa svojom srodnom dušom, suprugom Erwinom, za kojeg se udala 2013.

Rado bih pisala još o Tininoj priči, no ne želim budućim čitateljima pokvariti uzbuđenje čitanja i otkrivanja svih nevjerojatnih trenutaka njezinog života. Ovo je možda čak i najbolja knjiga koju sam do sad pročitala u ovoj godini, doista me toliko oduševila. Tko god voli Tinu Turner i njenu glazbu i tko želi saznati više o njoj, obavezno potražite ovu knjigu. Njezina je priča nešto sasvim posebno. Sad znam što ću sljedećih mjeseci gurkati svima koje znam pod nos. Već sam mamu i baku nagovorila na čitanje, i nisu ostale razočarane. Imate moju najtopliju preporuku!

Tininu autobiografiju možete pronaći u nakladi Iris Illyrica, ako kliknete ovdje. Knjiga ima 279 stranica, a na prijevodu možemo zahvaliti Adriani Borić. Isto tako, dio je biblioteke Čitaj knjigu, a na posljednjoj stranici mogu se pronaći pitanja nakon čitanja, koje je čitateljima postavila Alis Marić.

Ispod sam vam ostavila jednu od brojnih Tininih slika koje se mogu pronaći pri kraju knjige, a ova me osobno najviše oduševila. Bit će vam jasno zašto čim ju vidite. Dok vi tražite knjigu, ja si idem pustiti neku od Tininih genijalnih pjesama (i vjerojatno nabaciti kakav ples u sobi, dok me nitko ne gleda)!

Sad mogu razumjeti zašto je moja karma bila upravo takva kakva je bila. Dobro je proizašlo iz onog ružnog. Sreća je proizašla iz boli. I nikad nisam bila tako potpuno sretna kao što sam danas.

Processed with VSCO with b5 preset