Recenzija: MALO JE NEDOSTAJALO, Liane Moriarty

Rating: 2 out of 5.

Kako je izgledala posljednja noć običnosti? Nije se sjećala ničega, baš ničega. Znala je samo da su bili potpuno drugačije osobe od ovog sad, samo osam tjedana kasnije.

Liane Moriarty se ponovno čita! Nakon Devet potpunih neznanaca, koji je njezin prvi roman koji sam čitala, iz znatiželje sam posegnula za još jednim. Malo je nedostajalo izdan je kod nas u nakladi Mozaik knjige u lipnju 2018., dok su Neznanci novitet iz ljeta 2019. Kao i obično, Liane i u ovoj knjizi postavlja svoje likove u životne situacije koje zahtijevaju korjenite promjene i razrješenja.

Ovdje se priča okreće oko šestero odraslih osoba, odnosno tri bračna para koji su se svi zajedno našli jednog poslijepodneva na roštilju. Roštilj je trebao biti samo još jedan običan dan druženja, no vrlo brzo postao je njihova najgora noćna mora. Jedan djelić sekunde dovoljan je da se običan trenutak pretvori u katastrofu, a na tom je roštilju malo nedostajalo da se dogodi nešto strašno…

Kad bi razmišljala o životu prije roštilja, vidjela bi samo zlaćanu svjetlost. Modro nebo. Nježan vjetrić. Kao da prije tog dana nije pala ni kap kiše.

Clementine i njezina prijateljica Erika s kojom se zna od djetinjstva, centar su romana. Obje su udane, Clementine za Sama, s kojim ima dvije kćeri, Holly i Ruby, dok je Erika s mirnim i povučenim Oliverom, s kojim nema djece. Od početka je jasno da se Erika i Clementine poznaju godinama te je Erika čak i kuma malenoj Holly, no njihovo mi se prijateljstvo činilo baš nategnutim. Mnogo toga nedostaje u njihovom odnosu, prvenstveno jer je Clementinina majka nju oduvijek nagovarala da provodi vrijeme uz Eriku jer je ona imala teško djetinjstvo. Čitajući o njima dvjema, imala sam dojam kao da se njihovo prijateljstvo bazira na navici, odnosno na nekoj vrsti prisile, jer je Clementine bila praktički gurnuta u taj odnos od strane svoje majke. Clementine je glazbenica, čelistica koja se pokušava probiti u veće i poznatije orkestre, no u tome ju je na neko vrijeme zaustavilo majčinstvo. Njezin ju suprug podržava, no istina je da bi htio još jedno dijete. Erika i Oliver oboje se čine prilično hladno i uštogljeno, i to veći dio romana. S druge strane, veseliju atmosferu u priču donose Erikini susjedi, vječno vedar Slovenac Vid, njegova supruga Tiffany i njihova kćer Dakota. Kad Vid i Tiffany pozovu Eriku i Olivera na roštilj, a oni potom pozovu i Clementine i Sama, pokreće se kotačić događaja koji će dovesti do tog traumatičnog trenutka koji mori svakog ponaosob. A sve što se oni kasnije mogu pitati bit će, kako smo to mogli spriječiti?

Roman je gotovo u cijelosti tako misteriozan jer se cijelo vrijeme nagoviješta taj sudbonosni, strašan trenutak koji se dogodio na roštilju, no mene je u čitanju to samo umorilo. Nekako mi je uvod priče previše dug, likovi su mi bili manje-više dosadni i jednostavno se nisam mogla unijeti u priču kako spada. Nije teško pročitati knjigu u par dana, lako je čitljiva i jasna, no odbila me ta duljina uvoda i tako nategnuti, nedorečeni odnosi među likovima. Situacija koja pokreće zaplet je stvaran problem i jasno mi je zašto je priča tako građena da se postupno dolazi do rješenja, no ipak sam po završetku knjige ostala prilično nezadovoljna. Naravno, to ne znači da se nekom drugom ovaj roman neće svidjeti. Liane Moriarty ima zanimljive ideje i knjige te vjerujem da se jednostavno posložilo tako da mi se baš ovaj roman nije svidio, no dat ću joj još koju šansu. Voljela bih pročitati Male laži i možda poslije toga baciti pogled na seriju, kad već svi o njoj pričaju.

Malo je nedostajalo možete pronaći u web-shopu Mozaik knjige. Roman ima 422, a na hrvatski ga je prevela Ira Martinović.

Nekako je uvijek znala da u sredini njezina bića sjedi neuništivi mali kamen; hladni, čvrsti temelj. Instinkt za samoodržanjem. Žrtvovala bi se za djecu, ali ni za koga drugoga. Neće dopustiti da jedna pogreška, jedna nesmotrenost utječe na ostatak njezina života.